تعمیر موتورخانه

ارائه کلیه خدمات در زمینه نگهداری و تعمیرات موتورخانه های سرمایش و گرمایش با خدمات زبر میباشد تعمیر موتورخانه 1- تعمیر موتورخانه روشنائی کلیه موتورخانه های حرارتی و برودتی
2- نظافت و نقاشی موتورخانه های حرارتی و برودتی

 

تعمیر موتورخانه


3- تنظیم فشارشکنهای مربوط به موتورخانه ها و ساختمان و متعلقات مربوطه

4- رفع گرفتگی کفشورهای داخل موتورخانه
5- نگهداری و رفع عیب از رگلاتور گاز مربوط به موتور خانه ها تا محل مصرف
6- نظافت کلیه هواسازها ، کانالهای آدم رو ، محوطه موتورخانه به انضمام کلیه متعلقات مکانیکال و الکتریکال موتورخانه ها تعمیر موتورخانه
7- تهیه نمودن شناسنامه دستگاهها و منظور نمودن کلیه تعمیرات و سرویسها با ذکر تاریخ و ساعت در کارتکس مشخصه هردستگاه
8- تمیز کاری ، آب بندی و روان کردن انواع شیر فلکه های کشوئی ، برنجی ، یکطرفه ، ماهی شیر اطمینان ، فشارشکن و انواع شیرهای برقی و پروانه ای تعمیر موتورخانه
9- تمیز کردن دودکش ها و مسیرهای دود داخل دیگ‌ها
10- رسوب گیری کلیه منابع آبگرم ( کویلی – دو جداره - انبساط – کندانس ) انواع دیگ‌ها و دستگاه‌های مربوطه
11- تمیز نمودن کلیه سطوح لوازم ، دستگاهها ، کف ، سقف ، کانالهای ساختمانی و تأسیساتی لوله‌ها و بستها و در صورت لزوم رنگ آمیزی آن تعمیر موتورخانه
12- روغنکاری ، گریس کاری نوبتی کلیه قطعات دستگاههای متحرک موجود
13- نظافت ،

 

تعمیر موتورخانه
تعمیر موتورخانه

14- صداگیری و رفع عیب از کلیه دستگاه‌های موجود
15- تمیز کاری، سرویس و تعویض قطعات فرسوده تابلوهای برق و دیگر دستگاه‌های برقی و انواع ترموستات‌ها و لوازم کنترل مشعل‌ها ، الکتروپمپ‌ها و وسایل کنترل آنها و روشنائی داخل موتورخانه‌ها، اطاق‌های هواساز، کانال‌های ارتباطی تأسیساتی تعمیر موتورخانه
16- ایجاد شرایط لازم برای کارکردن درست سختی گیرها، راه اندازی و حفظ و حراست از آنها و نمونه گیری و تهیه آمار نوبتی
17- تمیز کاری، شستشو و تعویض قطعات و رنگ آمیزی کلیه سطوح داخلی و خارجی برج‌های خنک کننده و سیستم‌های کنترل آن
18- سرویس و نگهداری کامل چیلرهای ابزوربشن
19- کنترل و آنالیز محلول لیتیوم بروماید -شارژ اکتیل الکل در مواقع ضروری به سیستم- به حد استاندارد رسانیدن مشخصات آب مورد استفاده در دستگاه چیلرابزوربشن (آب چیلد- آب برج خنک کننده)
20- رعایت کلیه نکات فنی طبق گراف

21- رعایت کلیه موارد جهت پیشگیری از کریستالیزاسیون در دستگاه
22- سرویس ، تعمیر و نگهداری کلیه برج‌های خنک کننده
23- سرویس و نگهداری کلیه متعلقات الکتریکال و مکانیکال در رابطه با چیلرهای ابزوربشن
24- کنترل و رسیدگی کامل مدارهای گاز مصرفی بعد از رگلاتور، همچنین آماده کردن و سرویس کامل مسیرهای گازوئیل انوع مشعل‌ها و تمیز کردن و رنگ آمیزی لوله‌های گاز روکار با بست و پایه‌های آنها
25- حفظ و حراست کلیه سطوح عایقکاری شده لوله ها و کانالها و برطرف نمودن عیوب احتمالی از کلیه لوله ها و کانالهای موجود در فضای موتورخانه‌ها و هواسازها و غیره
26- دفع آب‌های جاری دستگاه‌های موجود به مسیر فاضلاب مربوطه و هدایت آن به چاه‌ها و یا منهول‌های نزدیک و تمیز نمودن مسیرهای آن
27- تهیه و نگهداری کارت سرویس نوبتی برای کلیه وسایل و اجزاء تأسیساتی مکانیکال و الکتریکال
28- رگلاژ و بازدید و تمیز کردن کلیه لرزه گیرها، بست‌ها، آویزها، پایه‌ها و دیگر ملحقات موجود طبق گراف تصویبی  سرویس موتورخانه
29- تهیه و نگهداری کارت سرویس نوبتی برای کلیه وسایل و اجزاء تأسیساتی مکانیکال و الکتریکال برطبق نظر دفتر نظارت
30- سرویس کامل چیلرهای رفت و برگشتی
31- پیمانکار تعهد مینماید تأسیسات مورد قرارداد را حداقل یک بار در هر فصل با حضور ناظر مربوطه و نماینده واحد بهره برداری بازدید و سرویس عمومی و رگلاژ نماید و نیز هرگاه در ضمن بهره برداری نیاز به تعمیر یا رگلاژ پیدا شود در اسرع وقت برای رفع عیب اقدام نماید.

سرویس و تعمیرات کلیه هواسازها شامل :

چنانکه موتور خانه شما به مشکل برخورد کرد می توانید اینجا را کیلک کنید
الف- تمیزکردن و شستشوی انواع فیلترهای مربوطه
ب- تعویض و در صورت امکان رفع نشتی از کویلهای هواسازها
ج- راه اندازی کلیه شیر سه راهه های موجود در مدار کویل هواساز تعمیر موتورخانه
د- صداگیری و رفع لرزش از هواسازها

- کنترل های در زمان راه اندازی

تصور کنید که آب با  دمای نزدیک به ۸۰ درجه سانتی گراد با سرعت از داخل یک لوله یک اینچ درموتورخانه ساختمان در حال عبوربوده دمای بیرون نزدیک به صفر است حتی اگر محاسبات ترمودینامیکی را هم ندانید بسادگی می توان حجم زیادی از انرژی حرارتی را که از لوله های بدون عایق در فضای بیرون تلف می شود را تصور نمود.برای موتورخانه ها که مرکز تاسیسات  سرمایشی و گرمایشی هستند از جمله مکان‌هایی است که تمام لوله‌های و مخازن و اتصالات  حرارتی  و برودتی آن باید عایق‌کاری شود. همانگونه که می دانیم وجود یک فن در داخل موتورخانه، جهت هوا دهی و رساندن اکسیژن کافی به مشعل ضروری است و بهمین جهت هوا همیشه در گردش است و در صورت عایق

نبودن و یا مستعمل بودن عایق ها ، همواره هوای تازه بیرون با لوله ها و مخازن در ارتباط و تبادل حرارتی می باشند.  راندمان  موتورخانه   بین ۶۰ تا ۸۰ درصد متغییر می باشد و در صورتی که عایق کاری به درستی صورت نگیرد این راندمان حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از راندمان موتور خانه می کاهد. معنی ۲۰ درصد کاهش راندمان دقیقا برابر با ۲۰ درصد افزایش هزینه های گرمایشی و تامین آبگرم ساختمان می باشد که این مبلغ برای  موتورخانه های ساختمانها و

مجتمع های مسکونی ۴  تا ۸ میلیون تومان  تخمین زده می شود. لازم به ذکر است که برای موتورخانه های صنعتی این رقم بسیار بزرگ‌تر است. مخصوصا اگر موتورخانه در معرض هوای سرد و گرم باشد.

 

تعمیر موتورخانه
تعمیر موتورخانه

همچنین مشکل دیگر عدم عایق کاری علاوه بر افزایش هزینه های جاری سوخت ، افزایش هزینه های تعمیراتی سیستم ، افزایش رسوب دهی در مبدل حرارتی و افزایش سرعت خوردگی لوله های می باشد امروزه مساله صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار حایز اهمیت است و استفاده از تجهیزات مختلف برای تولید انرژی و راه‌کار های جدید برای جلوگیری از هدر رفت انرژی توسعه یافته اند. و لازم است که جهت جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی با کمترین هزینه علاوه بر کاهش هزینه های جاری ،هزینه های بلند مدت تعمیراتی را نیز کاهش

 

تعمیر موتورخانه

مستر نصاب
مستر نصاب